اختصار ADS سندرم کمبود توجه را پنهان می کند. در حال حاضر در کلمه معنی است: کودکان مشکل دارند توجه. از آنجایی که آنها نمیتوانند در یک چیز باقی بمانند، دائما در حال حرکت هستند و دوست دارند دیگران را متوقف کنند، آنها نیز نامرئی هستند. در حال حاضر به عنوان نوزادان، کودکان ADS به خصوص هشدار می دهند و می خواهند توجه زیادی داشته باشند. در نهایت در مهد کودک یا ورود به مدرسه، والدین بسیاری پس از آن به طور جدی، آنچه در واقع با فرزندشان اشتباه است. از آنجا که به نظر نمی رسد یکپارچه باشد
این نیز به اینگه هاگن، 36 اتفاق افتاد، با دختر روز نه سال او: شکایت از مهد کودک انباشت اشیاء بدست آمده: دختر خود را به انجام هر نقطه با، در اطراف اجرا به طور مداوم و که او باید در مورد دادن فرزند خود را در یک مدرسه ویژه فکر می کنم.

بیشتر بخوانید: علائم بیش فعالی

سپس او فقط فکر کرد، "من نمی توانم بچه ها را بالا ببرم؟" رفتار دخترش همچنان یک رمز و راز برای مادر کارگر باقی می ماند، او نمی تواند بر فرزندش با توجه خاص یا شدت تأثیر بگذارد. تنها زمانی که او اشاره یک درمانگر از مرکز مداخله زودهنگام، که در آن دختر خود را در ADS کردم گفتار درمانی، او تصورات مبهم برای اولین بار و عمل کرد: "پس از آزمایش و تحقیقات گسترده روشن بود: دختر من اضافه کرده است، گفت:" مادر. در اینجا نیز تسکین وجود دارد: "در نهایت ما می دانستیم که با دخترمان چه اتفاقی می افتد و می تواند به او کمک کند." آنچه در پشت ADS پنهان است، برای بسیاری شناخته نشده است: Zappelphilipp اغلب در نظر گرفته شیطان، چاق، تنبل و یا whiny. والدین متهم هستند که به اندازه کافی سخت نیستند. هنگامی که تشخیص انجام می شود، تسکین می یابد: برای ADS عمدتا هیچ ارتباطی با آموزش ندارد. حتی با شخصیت بد نیست.


اکنون معلوم شده است که ADD به نوعی سقط جنین در مغز رخ می دهد: افراد مبتلا نمی توانند از پیام ها و محرک ها مطلع شوند و مانع از تمرکز بر روی یک چیز شوند.

بیشتر بخوانید: علائم بیش فعالی از نوع پرتحرکی

از آنجایی که تعداد کودکان پرخاشگر در پنج سال گذشته افزایش یافته است - در آلمان حدود 5٪ است - مردم می دانستند که ADD به عنوان یک تشخیص "مد" است. پروفسور گرده لمکوهل از دانشگاه کلن در مصاحبه با سدودوچه Zeitung گفت: "فراموش شده است که اخیرا ADS به عنوان یک مشکل شناخته شده است."


اما بارها و بارها گفته می شود که ADS می خواهد عواقب عدم آموزش و مصرف بیش از حد رسانه را به عنوان یک تشخیص محو کند. والدین کودکان ADHD مرتکب اشتباه می شوند. روت دیتمار تنها می تواند تأیید کند که: درگیری مداوم با محله و مدرسه او را خشمگین می کند. معلم در هیچ زمان سرقت کرد و توماس آموزش نداد. مادر امروز می گوید: حتی گذار به یک مدرسه ویژه نیز مورد بحث قرار گرفت. از آن به بعد، عجله از دکتر به دکتر شروع شد - تا اینکه در نهایت تشخیص درست انجام شد.

 

راه خسته کننده از دکتر به دکتر، از روانشناس به مرکز مشاوره معمول است: اگر چه معیارهای تشخیصی روشن است و متخصصان مطمئنا می تواند بین یک صرفا کنجکاو تشخیص، یک موضوع نیاز کودک است، هنوز هم وجود دارد نیاز بالا برای کسب اطلاعات در میان حرفه ای. و: روش تشخیصی وقت گیر است. از گزارشات در مورد داستان زندگی گذشته، رفتار در شرایط مختلف و همچنین معاینات عصبی و جسمی (آزمون IQ و EEG)، پزشک تصویری از کودک می دهد. یک پرسشنامه بین المللی شناخته شده (DSM IV) کمک اضافی در مورد اینکه آیا کودک از ADD رنج می برد یا نه.

 

در اینجا نه سوال درباره نادیده گرفتن وجود دارد: به عنوان مثال، آیا کودک می تواند توجه خود را به موارد خاص هدایت کند، به آنها گوش می دهد وقتی صحبت می کنند و یا به سرعت درگیر می شوند. نه امتیاز دیگر برای بیش فعالی اختصاص داده شده است، با سه مورد به طور خاص بررسی تحریک پذیری کودک. در اینجا می خواهیم بدانیم که آیا کودک اغلب فریب می خورد، بیش از حد صحبت می کند یا نمی تواند بماند. این که آیا آن را اغلب مزاحم، نمی تواند صبر کنید و مسدود کردن پاسخ دیگر معیارهای تبلیغاتی است. در صورتی که 12 مورد از علائم ذکر شده در این آزمون برآورده شود، یک سوء ظن قوی برای ADD وجود دارد. با توجه به مشکلات بیش از شش ماه و در شرایط مختلف رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: بیش فعالی از نوع بی توجهی

تشخیص والدین فرزندان پرخاشگرانه را از طریق دو روش کاهش می دهد: اول، آنها علل رفتار فرزند خود را برای اولین بار می دانند. از طرف دیگر کودکان بیش فعال را می توان به کمک: با "ریتالین" (در حال حاضر به نام "Medikinet" در دسترس است)، دارویی است که تحت تاثیر کودکان از یکی به ساعت دیگر تبدیل: کودکان Hibbelige آرام و تمرکز در کلاس درس، کج خلق و اقامت در خارج برای اولین بار شما می توانید به تنهایی بازی کنید. ریتالین توسط مخالفان درمان دارویی رد می شود: کودکان با یک دارو روانگردان آرام می شوند. آن نیز ترسناک بود

علائم بیش فعالی
اگر کودک شما از نشانه های زیر حداقل ۶ نشانه را دارد ممکن است بیش فعال باشد:

  • با دست وپایش بازی میکند و در جایش بیقرار است.
  • زیاد از کلاس بیرون میرود.
  • بیشتر اوقات میدود یا میپرد.
  • بیشتر بازی هایش پر سروصداست.
  • همیشه در حال جنب و جوش و حرکت است.
  • زیاد حرف میزند.
  • نمیتواند به جزئیات توجه کند.
  • هیچ دستور یا فعالیتی را کامل انجام نمیدهد.
  • وسایل خود را گم میکند.

این اختلال در پسران ۳ برابر دختران اتفاق می افتد و معمولا در دختران دیرتر تشخیص داده میشود. بی نظمی، بی توجهی و نادیده گرفتن موضوعات اطراف، مشکل در آموختن مهارت ها و حل مساله از علائم بیش فعالی در دختران است. اما در پسران نشانه هایی مانند انجام رفتارهای غیر معقول و غیر منطقی، پرخاشگری و... هم وجود دارد. 

این اختلال در میان کودکان و نوجوانان حدود ٥ تا ٨ درصد شیوع دارد و همانطور که گفته شد شامل سه نوع پرتحرکی، کمبود توجه، کم‌توجهی و رفتارهای تکانه‌ای می شود.

بیشتر بخوانید: بیش فعالی از نوع رفتارهای تکانه ای

بیش فعالی کودک از نوع رفتارهای تکانه ای


این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه می‌گوید: «نوع دیگر بیش فعالی کودک، رفتارهای تکانه‌ای او است. مشخصه بارز کودکان بیش فعال با رفتارهای تکانه‌ای، این است که صبر و تحمل کمی دارند و میان صحبت‌های دیگران می‌پرند و نمی‌توانند صبر کنند صحبت‌های طرف مقابل تمام شود یا حوصله ایستادن داخل صف در حیاط مدرسه را ندارند.»

این متخصص تاکید می‌کند: «ممکن است کودکان بیش فعال تمام نشانه‌های گفته شده را نداشته باشند؛ اما این کودکان باید حداقل معیارها را داشته باشند. با تشخیص روان‌پزشک کودک است که مشخص می‌شود کودکی طبیعت پرتحرکی دارد و یا دچار بیش فعالی است.»

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان درباره علل بروز بیش فعالی کودک گفت: «بیش فعالی کودک در بیشتر موارد علت واضحی ندارد اما نکته مهم در این میان، ژنتیک و عوامل بیولوژیک است که نقش مهمی در بروز این اختلالات در کودک دارد. نقش تغذیه در بروز بیش فعالی و یا بهبود آن، مسئله‌ای است که هنوز ثابت نشده است و در برخی مطالعات گفته شده مصرف اسیدهای چرب و برخی ویتامین‌ها موجب بهبود بیش فعالی می‌شود؛ اما مطالعات فعلی هنوز آن را اثبات نکرده است و می‌توان در کنار مصرف داروها برای درمان بیش فعالی، از مصرف اسیدهای چرب و امگا٣ نیز استفاده کرد که ضرری هم برای کودک ندارد؛ اما نمی‌توان صرفا از آن برای درمان بیش فعالی کودکان استفاده کرد.»

پزشک برای تشخیص قطعی به گزارشاتی از والدین و مدرسه احتیاج دارد، این علائم باید در بیشتر از یک مکان دیده شوند، به عنوان مثال هم در خانه هم در مدرسه. و البته که باید برای حدود ۶ ماه ادامه داشته باشند تا بتوان بیش فعالی کودک را تشخیص داد.

اختلال بیش فعالی میتواند از سنین ۲ یا ۳ سالگی وجود داشته باشد و قابل تشخیص باشد، اما به این دلیل که تا از قبل از ورود به مدرسه یا پیش دبستانی کودک نیاز به نشستن طولانی و تمرکز بلند مدت ندارد، اختلال بیش فعالی در او تشخیص داد نمیشود. حتی ممکن است تا سال های بالاتر مدرسه که کودک احتیاج به برنامه منظم و مدیریت زمان دارد، کودک بیش فعال با استفاده از هوش خود بتواند بدون مشکل حادی ادامه دهد. 

دو  اختلال "بیش فعالی" و "کم توجهی یا عدم تمرکز" دو اختلال جداگانه هستند اما معمولا افراد هردو مشکل را باهم دارند. اسکن های مغزی افرادی که دچار اختلال کم توجهی هستند نشان میدهد که بخشی از مغز آنها که موجب تمرکز میشود، و کارها و مراحل را طبقه بندی میکند، کوچکتر از اندازه ی لازم است، و بنابراین ممکن است اگر مربی کاری ۵ مرحله ای را از کودک میخواهد، کودک دو مرحله را انجام داده و بعد ترتیب انجام کارها را از دست بدهد.

دلیل اختلال بیش فعالی هنوز مشخص نیست اما بنظر میرسد که اختلالی موروثی است.

 

بیشتر بخوانید: علائم بیش فعالی از نوع پرتحرکی