اکثر کودکان میل بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند. آنها را اجرا و پرش مانند، زیر شلواری باز و کابینت، تداوم را به همه چیز خواسته یا ناخواسته به صعود بر روی آستانه پنجره و ژیمناستیک در مبلمان را در اطراف. این روح کشف، محاکمه و کنجکاوی اصلی، برای ذهن، هوشیاری و فعالیت پر جنب و جوش صحبت می کنند. ویژگی هایی که خوش آمدید و ارزش ارتقاء دارند.

به نظر می رسد بچه هایی مانند Zappelphilipp از کتاب کودکان شناخته شده دارای انرژی نامحدود هستند. در حالی که کودکان دیگر پس از یک دوره ناآرامی های موتور خود را بیرون می ریزند و بازی های آرام تر را ترجیح می دهند، موتور آنها همچنان به سرعت تمام می شود. در هیچ زمان، کودکان به اصطلاح بیش فعال نمی توانند کل آپارتمان را خراب کنند. آنها دشوار است ترمز. فعالیت های خود را در مسیرهای معنی دار کنترل می کند.

بی قرار بودن بی قرار، که به راحتی deflectable و بی دقتی هانس Guck در هوا، تهاجمی و اب زیر کاه فریدریچ، zündelnde Paulinchen: آنها هر شیوه والدین رتبهبندی نشان می دهد و درمانده. این ارقام بیش از 150 سال پیش طراحی شده است، که نشان می دهد رفتار مشکوک این نوع پدیده جدیدی نیست. شرایطی مانند "بیش فعالی" یا "اختلال توجه" خیلی زیاد نیستند؛ رفتار قبلا شرح داده شده است.

بیشتر بخوانید: درمان بیش فعالی

اما کجا رفتارهای پرخطر آغاز می شود؟ چه چیز طبیعی است، غیر طبیعی است؟ و: علل احتمالی بی تحرکی کودکان چیست؟

بیش فعالی یک بیماری نیست، بلکه بهترین علائم بیماری ارگانیک یا بیماری روحی است. هیچ تست استاندارد برای تشخیص بیش فعالی بیش از حد وجود ندارد. هنگامی که یک دکتر، روانشناس یا معلم می گوید "فرزند شما بیش فعال است"، این بیانیه با احساس قاضی مطابقت دارد. ایده های فرزندپروری او چیست؟ آیا او بیش از حد بار شده و در نتیجه به سرعت آشفته است؟ آیا بچه ها او را به طور کلی آزار می دهند؟

بیش فعالی می تواند علل مختلفی داشته باشد. اگر یک کودک بی حرکتی را نشان دهد، نخستین سؤال این است که آیا این رفتار واقعا خارج از دامنه رشد مناسب سن است. خوابیدن تا شروع بلوغ، سرگرمی مورد علاقه بسیاری از کودکان است. در همان زمان وسیعی کودک در حال کوچکتر شدن: کودکان می تواند بزرگتر و عایق صدا، بازی در جاده به دلیل افزایش ترافیک امکان پذیر است در هر نقطه، جنگل ها و زمین های بازی وجود دارد که در آینده کمتر داشته باشد. زندگی روزمره به سختی فرصت هایی برای صعود، مسابقه و پریدن به محتوای قلب شما را فراهم می کند. آیا کودکان gestromert زودتر بعد از مدرسه با هم از طریق جنگل ها و مراتع، آنها اغلب چند ساعت صرف امروز با مشق شب، معمولا با پدر و مادر خود نیز انباشته تحت نظارت.

تئوری های توسعه بیش فعالی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: یکی از خصوصیات ارگانیسم را به عنوان علت می بیند؛ روانشناسی دیگر. این یک لیست ارزشمند از نظریه های محبوب است:

بیشتر بخوانید: علائم بیش فعالی در کودکان

بیش فعالی به عنوان یک نتیجه از زیر تحریک
با توجه به این نظریه، در افراد مبتلا به هیپوتالاموس ناشی از گردش خون ضعیف است. این منجر به کمبود غذای پیام دهنده (انتقال دهنده نوری) دوپامین می شود. رفتار پرخاشگرانه کودک، جستجو ثابت برای محرک های جدید، تلاش برای تحریک منطقه آسیب دیده مغز است و بنابراین مواد رسولان لازم را آزاد می کند. به طور متناقض، محرک هایی مانند ریتالین، بلکه نوشیدنی های کافئین، کودک را آرام کنید.

 

شما در این مطلب هرآنچیزی که در ارتباط با علائم بیش فعالی در کودکان (مخصوصا بیش فعالی در کودکان زیر یک سال، دو ساله، ۳ ساله) است را خواهید خواند و در انتهای آن درباره اشتباهاتی که حتی متخصصین درباره تشخیص بیش فعالی کودکان می دهند و مسیر زندگی آن ها را تغییر می دهند صحبت می کنیم.

رادیوکودک با مشاوره از متخصصین با سابقه در زمینه بیش فعالی و اختلالات حسی کودکان (خانم بیتا صدیقیان) توانسته مقالات و مطالب بسیار کامل و تخصصی برای مادران گرامی تهیه کنند.

 یکی از نکات بسیار مهم که مادرها و پدرها باید بدانند این است که بسیاری از مشکلات کودکان دارای ظاهر یکسان ولی ریشه متفاوت هستند. 

همانند سرماخوردگی و حساسیت که هردو با عطسه؛ آبریزش بینی؛ سوزش چشم؛ گاها فعال شدن سینوزیت و سردرد همراه است اما واقعا ریشه هر دوی این ها متفاوت است. 

بیشتر بخوانید: درمان بیش فعالی در کودکان

جمله ای است که شما حداقل یک بار در زندگی تان شنیده اید اما واقعا همیشه اینطور نیست که پزشکان اشتباه تشخیص بدهند؛ اگر یک معلول چند علت داشته باشد پزشکان سعی می‌کنند درمان را از محتمل‌ترین علت ها شروع کنند؛ برای مثال در فصل بهار و تابستان؛ بین سرماخوردگی و حساسیت؛ حساسیت را محتمل ترین گزینه می دانند اما در زمستان و پاییز سرماخوردگی محتمل‌ترین علت است.

 در ارتباط با بیش فعالی و اختلالات حسی هم  تشخیص ها می‌توانند دقیق نباشد. 

برای مثال به کودکی که بسیار پر انرژی و پر جنب و جوش است ولی حرف شنوی لازم را ندارد؛ از طرف برخی خانواده های نا مطلع به او برچسب بیش فعالی چسبانده می شود؛ در صورتی که کودک فقط اختلال حسی شنوایی دارد و با برطرف شدن این اختلال تمام مشکلات او نیز مرتفع می شود.

در این میان گذری میزنیم به خانمی که با ما در تماس بودند، با این موضوعیت که خانواده همسرم به کودک من لقب بیش فعال میدهند. من واقعا چطور باید بفهمم او بیمار است یا خیر. 

در ابتدا باید مادرها و پدرهای عزیز که این مشکلات را در فرزند خود می بینند؛ مجهز به سلاح دانش باشد ابتدا به ساکن باید بدانند:

زمانی که مادرها و پدرها اطلاعات مورد نظر در ارتباط با بیش فعالی کودکان را کامل بدانند تصمیم گیری آنها برای آینده کودکان شان کم اشتباه تر و کم خطا تر خواهد بود.

زمانی که مادرها و پدرها اطلاعات مورد نظر در ارتباط با بیش فعالی کودکان را کامل بدانند تصمیم گیری آنها برای آینده کودکان شان کم اشتباه تر و کم خطا تر خواهد بود.

تمام مقالات مرتبط با بیش فعالی در انتهای این مطلب به صفحات آنها ارجاع داده شده‌اند پس از مطالعه این مطلب سعی در این داشته باشید که به مرور زمان آن مطالب را نیز مطالعه کرده و در صورتی که پرسشی در ارتباط با بیش فعالی دارید حتما یا از طریق بازخوردها؛ یا با تلگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر وبسایت رادیو کودک در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: علت بیش فعالی در کودکان