با هم، بیایید نگاهی به یک وضعیت معمولی که نشان دهنده فقدان درک عمومی از بیماری تاخیر با توجه به کمبود توجه است قبل از اینکه ما در مورد نحوه توسعه ADHD صحبت کنیم.

دو شخصیت اصلی یک پسر پنج یا شش ساله با ADHD و معلم پیش دبستانی است.

پسر ما یک کودک معمولی ADHD است - هوشمند، خلاق، تخیلی و بیش فعالی. او عمدتا فکر می کند در تصاویر و در حال حاضر زمان زیادی را صرف صحبت کردن با خود را از طریق تخفیف.

حاکم ما حرفه خود را انتخاب کرده است، زیرا فرزندانش به قلب او بسیار نزدیک است. اما گروه مهد کودک بزرگ خود یک چالش واقعی است. اگر چه او سعی می کند به هیچ کس قضاوت نداشته باشد، او پسر ما را به عنوان "یکی از آن بچه ها" در روز اول شناسایی کرد. او به طور مداوم در حال حرکت است و هرگز به او گوش نمی دهد. از طریق رفتار وی در اتاق گروه، او وضعیت بدی را در خود حتی بدتر می کند.

بیشتر بخوانید: راه های تشخیص نوع اول بیش فعالی

چند روز اول در محیط جدید فاز ساده ای برای همه کودکان نیست، اما اکثر آنها به زودی راه خود را پیدا می کنند - اما این پسر نیست. اگر هرچیزی، رفتار او تمایل به بدتر شدن دارد. او در صندلی نشسته است، او همیشه در همه جا است.

در صبح روز یکشنبه به یک رسوایی میافتد. فرماندار متوجه می شود که پسر شش یا هفت کودک گذشته را که با اسلحه ایستاده اند هل می دهد. او فقط او را هل می دهد، صعود می کند و در مقابل آنها می افتد. او شوکه است این نه تنها بی ادب است، بلکه خطرناک است. او نمیتواند چنین رفتاری را تحمل کند، پس او را از طریق شانه به او میگیرد، همانطور که از او گذشته تا او را دوباره بچرخاند. او تلاش می کند تا دور شود، اما او را محکم نگه می دارد. او به پایین می رود و در صدای سخت ترش می گوید: «به من نگاه کن!» به او نگاه می کند، به او می گوید: «آنچه انجام داده ای اشتباه است. شما باید منتظر بمانید تا این نوبت شما باشد! آیا من را درک می کنید؟ هنگامی که آن را به نوبه خود شما فقط لغزش! "پسر به طور مستقیم در او به نظر می رسد، می گوید:" بله! "

فرماندار اجازه می دهد از شانه هایش بیرون بیاید و به سمت راست حرکت کند. او بلافاصله به نردبان میرود، بعضی از کودکان را می کشد، صعود می کند و به پایین می رود.

حالا واقعا شوکه شده. ناامید می شود، او را از طریق شانه ها می گیرد، او را از حیاط دور می کند و زمان را به او می دهد یا هر چیز دیگری برای اعمال انضباطی مجاز می شود.

بیشتر بخوانید: انواع بیش فعالی در کودکان


معلم اشتباه گرفته و مطمئن است که چه کاری باید انجام دهد. پسر گفت او او را فهمیده و سپس دقیقا همان کاری را که او فقط او را ممنوع کرده انجام داد. بدون مداخله، درمان رفتاری، و یا شاید داروهای دیگری مانند ریتالین، او هیچ امیدی به رسیدن به او یا انجام برخی از نوع کنترل ندارد.

تحلیل بیش فعالی در کودکان


آنچه اتفاق افتاده، مربی را گیج کرده است. نتیجه گیری او به دلیل تجربه و درک او از وضعیت به نظر می رسید طبیعی است. درست است که بر اساس تجربه قبلی یا آموزش قبلی، درمان رفتاری یا ریتالین ممکن است تنها راه حل شناخته شده برای او برای رسیدن به این پسر است. اما این یک راه حل واقعی نیست، زیرا مشکل واقعی حل نشده است. او متوجه نمی شود که سوء تفاهم خود را از ADHD می تواند علت این باشد که او چگونه در این وضعیت احساس می کند. او احساس می کند که پسر ممکن است چنین رفتار کند که او را آزار دهد. نتیجه گیری شما منطقی است، اما این اشتباه است.

در حقیقت، با توجه به توانایی پسر برای تفکر در تصاویر، دانش تجربی و توانایی محدود او برای درک آنچه مربی به او گفته است، پسر دقیقا همانطور که گفت، انجام داده است.

برای درک ما، باید توجه داشته باشیم که پسر اصطلاح صحیح (به معنای درک واقعی) "خود" و "تغییر" ندارد. دانش تجربی خود را در مورد نتیجه اشتباه است، و همچنین مفهومش "زمان"، "نظم" و "نظم".

او یا یک درک نادرست از این اصطلاحات را توسعه داده و یا هیچ کدام را ندیده است. در واقعیت جایگزین که او از طریق تخفیف ایجاد می کند، تغییر تنها زمانی اتفاق می افتد که او آن را احساس می کند، و در نتیجه هیچ نتیجه ای وجود ندارد. ایده های ساده مانند "خوب" و "بد" از این دیدگاه درک می شوند. خوب است او را دوست دارد بد است چیزی که او دوست ندارد. درست است که او می خواهد؛ اشتباه است چیزی که او نمی خواهد.

بدون درک صحیح از اصطلاحات "تغییر و پیامد"، هیچ چیز دائمی نیست. بنابراین، او هیچ ایده ای از "قبل" و "بعد" ندارد. مفهوم او "زمان" برای محیط زیست او بسیار محکم و بی اعتبار است. بدون درک روشن از اصطلاحات "تغییر"، "نتیجه" و "زمان"، نه اصطلاح "نظم" و نه اصطلاحات "نظم" و "اختلال" ممکن است وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تعریف بیش فعالی در کودکان