علائم از دست دادن ادرار غیر ضروری به نام بی اختیاری ادراری است. برای بی اختیاری ادرار شبانه، شب ادراری مدت و یا شب ادراری است مترادف استفاده (شکل GIF PPT). در سن پنج سالگی، زگیل تناسلی فیزیولوژیکی در نظر گرفته می شود.

توسط شب ادراری با علائم در طول روز اضافی (شب ادراری علامتی مونو نیست؛ غیر MEN)؛ اساس درمان موفق علامت گذاری از شب ادراری صرفا شبانه (MEN تک علامتی شب ادراری) است و روز شب ادراری جدا شده (معمولا با سایر نشانه های اختلال عملکرد مثانه ترکیب) (جعبه 1 gif ppt).

در سال 2006، تعاریف دادگاه جنایی بین المللی برای بی اختیاری ادراری در کودکان (1)، که در آلمان در حال حاضر در استفاده (گرافیک و الکترونیکی شکل PPT GIF) منتشر شده است. Non-MEN و خیساندن روزانه در آلمان، هنوز هم معمولا به عنوان بی اختیاری ادراری در کودکان ذکر شده است. شب ادراری اولیه است که به نام تولد شب ادراری موجود، شب ادراری ثانویه توصیف خیس کردن بعد از حداقل شش ماه خشک فاز را تمدید کرد.

علل بی اختیاری ادرار اختلالات عملکردی، نادر بیماری های زمینه ای تشریحی و یا عصبی عمدتا.

در سال های سوم تا ششم، کنترل پایدار پایه - ابتدا در طول روز، بعدا نیز در شب (e2) توسعه می یابد. در سن هفت سالگی، 10٪ از کودکان هنوز هم مرطوب در شب، و بین 2 تا 9٪ از کودکان در طول روز (7، E3). میزان تخلیه خودبخودی حدود 15٪ در سال است (8، 4). از کسانی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، تنها حدود یک سوم از کمک های خدمات بهداشتی استفاده می کنند - نشانه واضحی از ارزیابی بین خانواده ای از علائم (familial family familial) (e5) است.

شب ادراری یک نهاد ناهمگن است که توسط عوامل متعدد و بیماری های همراه (گرافیک، E-جعبه GIF PPT) تحت تاثیر قرار است.

بیشتر بخوانید: قرص شب ادراری کودکان

بی اختیاری ادرار فیزیولوژیکی

این مدت روشن می سازد که بی اختیاری ادرار یک علامت است که در سال اول زندگی از نرمال و تنها پس از 5 سال به عنوان krankheitswertig (E2) اعمال است. با این حال، طیف وسیعی از توسعه خویشتن عادی آنقدر بزرگ است که آن را می توان فرض کرد که بسیاری از کودکان فراتر از سن 5 سال سن هنوز هم "فیزیولوژیکی" شب ادراری ( "اواخر شخص بالغ در"). برای آنها یافته های بالینی و ابزاری طبیعی است.

اشکال غیر فیزیولوژیکی بی اختیاری ادرار

تمایز اشکال آلی و معدنی (یا کارکردی) (گرافیک).

بی اختیاری ادرار معدنی

این شامل تمام اشکال شب ادراری بدون تشریحی ساختاری و یا نقایص عصبی (1). آنها همچنین تحت (تعریف متناقض) بلند "بی اختیاری ادرار کاربردی" قرار می گیرند (گرافیک، ebox تعداد) می باشد.

بی اختیاری ادرار آلی

این شکل از بی اختیاری نادر است. به خصوص در مقاومت درمان باید آخرت را جستجو کرد. ثابت مقدار Herausträufeln کمی از ادرار در طول روز و در شب معمولی از دختران با کلیه امکانات دو جداره و دهان حالب نابجا است. همچنین ناهنجاری های دستگاه ادراری می تواند علت بی اختیاری ادراری آلی (نمودار).

بیماری Polyurische کلیه (به عنوان مثال tubulopathies، نارسایی مزمن کلیه، دیابت بی مزه) نیز می تواند آشکار از طریق شب ادراری. به طور معمول، این کودکان توسط نیاز آشامیدنی متمایز خود را در شب بیدار هستند.

بیشتر بخوانید: شب ادراری کودکان

اختلالات نوروژنیک: در مادرزادی (به عنوان مثال، میلومننگوسل / اسپینا بیفیدا) و یا بیماری متورم یا التهابی حاصل شده از سیستم عصبی، Blaseninnervation اغلب درگیر است. اختلالات dysraphische نهفته (مانند اسپینا بیفیدا occulta، سندرم طناب افسار، Sakralagenesie) اغلب غیر قابل تشخیص باقی می ماند. نمای بالینی مثانه نوروژنیک بستگی به Läsionsniveau و ناهمگن است (برای مثال، احتباس ادرار پاتولوژیک، عفونت ادراری مکرر، بی اختیاری ادرار، فاقد Harndrangwahrnehmung، uroflowmetry غیر طبیعی، دیوار ضخیم و مثانه trabeculated). هنگامی که نادر "سندرم عدم نوروژنیک مثانه نوروژنیک" (سندرم Hinman) علائم به عنوان با مثانه نوروژنیک بدون ضایعه عصبی قابل تشخیص است.

Enureis بدون علامت (MEN)

علل MEN به طور کامل درک نمی شود. ترکیبی از تاخیر رشدی کنترل مرکزی عصبی مثانه و تنظیم تولید ادرار، احتمالا نقش حیاتی دارد (2) (eKasten).

غدد لنفاوی بدون انسداد و nocturna و اختلال عملکرد مثانه با مرطوب کردن روزانه

این علائم با علائم در روز به زیر گروه های بالینی تقسیم می شوند: مثانه بیش از حد فعال، ادرار غرقابی ناسازگار و ادرار تاخیر (گراف).

بیشتر بخوانید: درمان شب ادراری کودکان در طب سنتی

مثانه بسیار فعال

فرض پاتوفیزیولوژیک این است که کنترل کنترل مثانه هنوز کامل نشده است، به طوری که مثانه نامطلوب نوزاد ادامه می یابد. در مطالعه اختلال عملکرد مثانه در اروپا (EBDS) هیچ ارتباطی بین علائم فوری بالینی و بیش فعالی سینتومومتریک دتوزورور وجود ندارد (9). مثانه بیش از حد مثانه و مثانه بالایی بالغ احتمالا از نظر پاتوفیزیولوژیکی یکسان نیستند. علائم هدایت مثانه بسیار فعال ضروری است. از طریق تشنگی هدفمند و توالت های مکرر، بسیاری از کودکان در قاره روز می مانند؛ تنها زمانی که این مکانیسم های کنترل برداشته شوند، برای مثال در طول خواب، خیس می شود.

آشفتگی ناهمواری

خصوصیات هیپوگلیسمی مختل نشده، کشش کف لگن در طی هیپوکسی و اختلال هوشی مثانه (9) است. معمولا یک سوء رفتار آموخته می شود (به عنوان مثال، با یک وضعیت نادرست، بعد از عود غلط در عفونت های دستگاه ادراری / lichen sclerosus). علائم اصلی این است که جریان ادرار و Stakkatomiktion کاهش می یابد. اغلب عفونت های دستگاه ادراری موثر و اختلال روده ای وجود دارد.

Miktionsaufschub

انما همچنین ممکن است به علت تاخیر عادی ادرار با مانورهای احتباس به عنوان علائم پیشرونده بالینی (E3) رخ دهد. از آنجاییکه در کودکان سالم نیز به تعویق افتادن تبخیر رخ می دهد، به طور واضح مشخص نیست که ارزش بیماری شدت وجود دارد. در موارد شدید، "مثانه ضعیف" (قبلا: "سندرم مثانه تناسلی"، هیپوپروتئین مثانه / آتونی) ممکن است توسعه یابد. در ابتدا احساس پوسیدگی مثانه فاسد شده و پس از آن، به علت انقباض مزمن، نیروی انقباض عضلات مثانه. تخصیص تشخیصی به یکی از سه زیرگروه فوق (گراف) اغلب مبهم است، چرا که علائم پیشرو بر اساس اطلاعات ذهنی است، بین نهادها همپوشانی وجود دارد و علائم ممکن است در طول زمان تغییر کند. توصیه می شود به طور توصیفی پارامترهایی را که می توان با استفاده از پروتکل ها (eFigures 1a gif ppt و b gif ppt) (جعبه 4 gif ppt) (1) تعریف کرد، مستند سازی کنید.

بیماری های همراه در بی اختیاری ادرار کاربردی

اختلالات اجابت مزاج

بی اختیاری مدفوع با یا بدون یبوست یکی از مشکلات شایع همدم در غیر MEN / خیس عایق روز (10، E11) است. این حدود یک سوم از کودکان (E12) تاثیر می گذارد. لینک علی به وضوح تعریف نشده (11).

عفونت های مکرر دستگاه ادراری

آنها شواهدی از وجود اختلال کارکرد مثانه هستند و معمولا ادامه تب. در عفونت ادراری تب دار kindernephrologische / مراقبت های ثانویه -urologische نشان داد (اختلال عملکرد مثانه، ریفلاکس) است.

کودک و بیماریهای همراه روانی نوجوانان

تا 40٪ از تمام کودکان مبتلا به شب را نشان می دهد اختلالات بالینی مربوطه رفتاری (به عنوان مثال، اختلال سلوک، ADHD، اضطراب، اختلالات افسردگی) (12). این ممکن است به عنوان یک نتیجه از شب ادراری رخ می دهد و باقی بماند (E13). اما شما همچنین می توانید پرسید شب ادراری (به عنوان مثال شب ادراری ثانویه پس از تغییر مدارس، طلاق، جابجایی) (E3). ممکن است عوامل neurobiological مشترک به عنوان مثال در انجمن شب ادراری و ADHD (E14) وجود داشته باشد. بیماری های همراه روانپزشکی در کودکان در طول روز einnässenden و در شب ادراری ثانویه شایع هستند. در کودکان مبتلا به MEN اولیه آنها مکرر بیش از در جمعیت عمومی (حدود 10 تا 20٪) است. آنها اغلب در کودکان مبتلا به Miktionsaufschub قبل (حدود 40 تا 50٪) (12) است.

اختلالات خواب (مانند سندرم آپنه خواب، خوابپریشی) (1، E15) و اختلالات تکاملی (مانند اختلال زبان، اختلال رشدی خاص از عملکرد حرکتی) (E16) دیگر شرکت میر ناشی می شود.

بیشتر بخوانید: درمان شب ادراری کودکان با طب سنتی

کیفیت زندگی کودکان مبتلا به شب ادراری قابل مقایسه با دیگر بیماری های مزمن مانند آسم یا دیابت (13) است.

امکانات عیب شناسی

تشخیص اولیه

هدف از تشخیص محرومیت از بیماری های آلی، انتساب به یکی از اشکال بی اختیاری ادرار غیر آلی و تشخیص بیماری های همراه (جعبه 2 GIF PPT) است. شواهد بسیار مهم می تواند غیر تهاجمی جمع آوری (6).

از آنجا که سابقه پزشکی (جعبه GIF PPT 3) اغلب بطور قابل توجهی متفاوت است و اسناد و مدارک در پرسشنامه و پروتکل، یک تاریخچه پزشکی دقیق با کودک و خانواده ضروری است.

تکرر ادرار، Miktionsvolumina، تمایل به باطل، Einnässereignisse، زمان هیدراتاسیون، مقادیر آشامیدنی و شبانه Einnässvolumen شود در دو روز متوالی شناسایی (1، 6). یک گزارش از رویدادهای بی اختیاری (ادرار بی اختیاری / مدفوع) باید بیش از دو هفته (eAbbildung 1a و ب، جعبه 4) انجام شده است.

در معاینه فیزیکی، تمرکز بر روی یادداشت ها را برای یک علت آلی شب ادراری و بیماریهای همراه است. dysraphism ستون فقرات می تواند از منطقه لومبوساکرال (لیپوم، مو غیر معمول، همانژیوم، Glutealfaltenasymmetrie) و یا اندام تحتانی (آتروفی عضلانی، تفاوت رفلکس، ناهنجاری های پا) آشکار باشد. لمس شکم سرنخ به scybala فراهم می کند. دستگاه تناسلی (بی اختیاری ادرار، ولویت، Labiensynechie، فیموز یا تنگی غلاف) و مقعد (روانکاری صندلی) باید به دقت بازرسی، اگر رضایت کودک. توسعه و مشکلات رفتاری ارزیابی شده است.

برای رد کردن عفونت ادراری، آزمایش ادرار، واجب است.

با توجه به قابل توجهی کودک نرخ همبود و نوجوان اختلالات روانی غربالگری، برای مثال، با استفاده از پرسشنامه KgKS (6) این انجام (12، 14) باید باشد.

تشخیص اولیه فوق را می توان در دفتر هر دکتر انجام می شود. مشترک افراد تماس اولیه پزشکان متخصص اطفال هستند. پس از تشخیص اولیه (consiliary) می توانید به دیگر رشته ها لازم (جعبه 5 GIF PPT) در سخنرانی خاصی را انتقال دهند.

تشخیص بیشتر

سونوگرافی برای بررسی ناهنجاری های کلیه (سیستم حفره بزرگ کبد، تشکیل دوگانه، کاهش پارنچیمال)، مثانه و رکتوم مورد استفاده قرار می گیرد. سطوح ادراری باقی مانده (بازتولید کننده) (1) و ضخیم شدن دیواره ضایعات مثانه نشانگر اختلالات تخلیه مثانه است. رکتوم انقباض رکتوم یک نشانه ای از یبوست است (10).

 

بیشتر بخوانید: درمان شب ادراری کودکان


شب ادراری امری ناخودآگاه است و فرد بر آن اراده‌ای ندارد. در واقع این مشکل زمانی بروز می‌کند که مثانه فرد در طول خواب آن‌قدر پر می‌شود که ظرفیت آن تکمیل شده و ادرار اضافی را به شکلی غیرارادی خارج می‌کند. درعین‌حال حس پر بودن مثانه آن‌قدر قوی نیست که فرد را از خواب بیدار کند تا ادرار را دفع کند. از دلایل شب ادراری می‌توان به وجود اختلال در هورمون‌های بدن، مشکل مثانه، ناآرامی هنگام خواب، مصرف دارویی خاص، مشکلات روانی و یا ژنتیک اشاره کرد، اما یکی از عوامل تأثیرگذار دیگر نیز تغذیه است.

 

برخی مواد غذایی هستند که بهتر است آن‌ها را در طول شب و چند ساعت پیش از خواب مصرف نکرد. این مواد غذایی حساسیت و تولید ادرار را افزایش می‌دهد که همین امر می‌تواند منجر به عدم کنترل کودک بر ادرار و شب ادراری شود.

در ابتدا ما تعریف خلاصه و جامعی از بیش فعالی می گوئیم که چراغ راهی برای شما باشد و بررسی بفرمائید که آیا واقعا کودک شما دچار شب ادراری هست یا خیر.

در صورتی که کودک به‌طور مکرر، حداقل دو بار در هفته و همینطور به مدت حداقل سه ماه پی در پی بدون اینکه از داروهای ادرارآور استفاده کند و بدون اینکه زمینه بیماری‌های خاصی مثل دیابت یا صرع داشته باشد، در صورتی که شب‌ها بستر خودش را خیس کند، می‌توانیم به علائم شب ادراری کودک مشکوک شویم.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در این قضیه بسیار مؤثر است سن کودک شما است. سن کودک حداقل باید بالای ۵ یا ۶ سال باشد. بنابراین واژه شب‌ادراری به کودکان ۳ ساله، ۴ ساله و حتی ۵ ساله هم اطلاق نمی شود.

بیشتر بخوانید: درمان دارویی شب ادراری کودکان

بهتر است این را بدانید که خیس کردن رختخواب کودک، زمانی که در خواب است کاملاً غیرارادی صورت می‌گیرد و کودک شما هیچ‌گونه دخالتی در آن ندارد.

بنابراین آنچه که اهمیت دارد این است که از تنبیه کردن یا تحقیر کردن طفل یا مسخره کردن او جلوی دیگران باید اجتناب کنیم.

همانطوری که در درمان بیش فعالی هم صحبت کردیم، در هر نوع درمانی برای هر نوع اختلالی در کودک، شرط لازم همراهی خانواده ها است.

پرهیز از سرزنش، عدم توجه، توهین، توبیخ های بی دلیل می تواند کودک را درون یک سراشیبی شخصیتی قرار دهد.

 

پس شب ادراری در صورت وجود چند نکته زیر به کودک اطلاق می شود:

  • سن حداقل ۶ ساله کودک
  • شب ادراری حداقل ۲ بار در هفته
  • شب ادراری برای حداقل ۳ ماه
  • عدم مصرف داروهای ادرار زا یا درمان شب ادراری
  • عدم وجود بیماری خاصی در کودک

بیشتر بخوانید: اسپری شب ادراری کودکان

شب ادراری دارای دلایل مختلفی است، اما یکی از عمده ترین دلیل های آن در کودکان ۷ و ۸ ساله با ورود به دبستان و استرس های زیاد ناشی از جو تحصیلی مدرسه ایجاد می شود. در قسمت زیر برخی علل شب ادراری را بررسی می کنیم:

 

  • ناپایداری مثانه
  • تأخیر در تکامل مغزی
  • خواب سنگین
  • اختلالات روانی
  • اختلالات سیستم اعصاب
  • مثانه نوروژنیک
  • بیماری‌های وراثتی
  • عفونت
  • استرس
  • بیماری‌های عضوی ناحیه مثانه یا آلت تناسلی
  • شلی یا کاهش ظرفیت مثانه
  • کمبود هورمون ضد ادرا

شما می توانید در این ویدئو تمام محتویاتی که مورد نیازتان است را مشاهده کنید.

اگر بخواهیم دلایل عادی‌تری را بررسی کنیم که با درمان‌های خیلی سریع هم جواب بدهد و مشکل شب‌ادراری کودک برطرف شود، به چند مورد می‌توانیم اشاره کنیم.

گاهی وقت‌ها خوردن مایعات بیش از اندازه قبل از خواب باعث بروز این عارضه می‌شود یا اینکه ممکن است به بچه قبل از خواب شیشه شیر، چای و نبات یا مایعات دیگر بدهیم.

بهتر است این را بدانیم که با یک حرکت خیلی ساده می‌توانیم قسمت عمده ای از مشکلات شب ادراری در کودکان را درمان کنیم.

معمولاً خانواده ساعت خواب کودک را می‌دانند، مثلاً اگر بچه ما ساعت ۱۱ شب می‌خوابد ما تقریباً از ساعت ۹ شب به بعد مایعات را فقط در حد رفع عطش کودک، به او مایعات بدهیم،

مثلاً در حد یک استکان کوچک آب به او بدهیم و از دادن مایعات دیگر مثل آبمیوه یا حتی میوه‌های پرآب مثل پرتقال، نارنگی، خیار، کاهو یا میوه‌های خیلی سرد به کودک خودداری کنیم و زمانش را به عقب‌تر موکول کنیم، یعنی چند ساعت قبل از خواب، مایعات مربوطه را به کودک بدهیم.

حتی بچه‌هایی که عادت به شیر خوردن در شب دارند، خانواده ها می توانند این عادت را آرام‌آرام از کودک بگیرند و خوردن شیر را به ساعات روز موکول کنند.

گاهی وقت‌ها در اثر عفونت ادراری یا عفونت مجاری ادرار کودک دچار این مشکل می‌شود، گاهی وقت‌ها مثانه کودک به اندازه کافی رشد نکرده و حجم مثانه هنوز کوچک است، به خاطر همین خیلی سریع ادرارش می‌گیرد و خودش را خیس می‌کند. اینها عوامل و علائمی هستند که با مراجعه به پزشک خیلی سریع می‌توانیم اینها را برطرف کنیم. 

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث بروز شب ادراری در کودک شود مشکلات وراثتی است. این را باید بررسی کنیم که آیا در خانواده مادری یا پدری مشکل ‌شب‌ ادراری وجود داشته یا نه؟ بنابراین بررسی مسائل وراثتی در کودک هم جزو نقطه نظراتی هست که می‌تواند به ما کمک کند از جهت اینکه درمان را به چه شکلی جلو ببریم. 

بیشتر بخوانید: قرص ایمی پرامین برای شب ادراری